+48 604 131 702 biuro@fugai.pl

Lapidarność w wizualizacji

Zwięzłość wpływa przede wszystkim na szybkość przekazania informacji. Rozwiązania wizualizacyjne już z samej swojej natury są szybciej przyswajane przez odbiorcę niż tradycyjne komunikaty tekstowe. Zdarza się jednak, że nagromadzenie różnego rodzaju znaczników, kolorów czy sygnałów świetlnych jest tak duże, że odbiorca przestaje te komunikaty odbierać. Wypracowanie więc oszczędności w tej formie komunikacji nabiera pierwszoplanowego znaczenia.

Powyżej przykład, moim zdaniem ciekawy, na ograniczenie ilości znaków napotkany podczas wakacyjnych wojaży. Komunikat sygnalizujący zamkniętą drogę i jednocześnie podający powód tego ograniczenia to dobry, potwierdzony przez psychologię, sposób na zwiększenie prawdopodobieństwa zrozumienia i przestrzegania ograniczenia. Taki efekt daje połączenie znaku informacyjnego (ślepa ulica) oraz znaku nakazu (droga dla pieszych i rowerów).

Nie bez znaczenia jest również oszczędność finansowa wynikająca z zastąpienia dwóch znaków jednym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *